Toerclub Nieuwleusen

Dames 2-daagse TCN 2014

Vrijdag 16 mei was het dan zo ver. Na meer dan een week regen was het op vrijdag stralend mooi weer. Om 10.00 uur moesten we verzamelen in Punthorst en vandaar uit begon de tocht naar Gieten. De groep werd opgesplitst in twee groepen zodat we lekker door konden fietsen.

Ik zat in de tweede groep en na 5 km komen we de andere groep tegen.... lekke band. Wij zijn dus verder gefietst als eerste groep en de andere groep heeft snel de band geplakt en zijn verder gegaan.
Onderweg waren er verschillende obstakels maar daar lieten wij ons als dames niet door tegenhouden. De wielertocht begon een beetje te lijken op een veldtocht. Met de fiets op de arm door een wegopbreking en die stratenmakers maar lachen die hadden thuis weer wat te vertellen.

Na een prachtige 50km zijn we gestopt in Westerbork, daar stond een heerlijk bakje koffie of thee op ons te wachten met een lekker stuk gebak. Inmiddels was de temperatuur al wat verder opgelopen en gingen de lange broeken en lange mouwen uit en konden we verder in zomer tenue.
Na de stop moesten we nog een kleine 70 km. Ook deze 70 km waren prachtig. Mooie natuur en een heerlijk zonnetje er bij. Toen we eindelijk in Gieten waren hebben we de kamers verdeeld en is iedereen gaan douchen. Daarna natuurlijk weer de zon in want we moesten nog even proberen de streepjes weg te werken.

Om 19.00 uur konden we eten en daar had iedereen wel zin in. Na het eten maar eens kijken of er nog wat te beleven was in Gieten. Na een korte wandeling uit eindelijk met de hele groep naar de plaatselijke PonyBar. De barman en de 2 gasten die er zaten keken hun ogen uit.... Zo'n grote groep vrouwen hadden ze volgens mij nog nooit gezien. Er werden dus meteen foto's van ons gemaakt en via social media verspreid in Gieten en al snel waren er nog veel meer jongens die wel even wilden aanschouwen hoeveel dames er in de PonyBar zaten. Tegen 23.00 uur was iedereen wel erg moe van de eerste dag fietsen en zijn we terug gegaan naar het hotel waar we lekker zijn gaan slapen.

Om 9.00 uur konden we weer ontbijten. Maar zo fanatiek als we zijn zat bijna iedereen om 8.30 uur al aan het ontbijt. Na het leggen van een goede bodem konden we weer op de fiets.
Omdat ik toch wel veel last had van mijn rug heb ik besloten om eerste stuk in de bus mee te gaan om Janneke gezelschap te houden. Ja en ook dan maak je van alles mee en zie je de mooi natuur van Drenthe. Vlak voor de eerste stop op 50 km komen we heel veel politie tegen en moeten we wachten... blijkt er een wielerrace te zijn. Konden we mooi ff kijken en natuurlijk foto's maken. Toen door naar de eerste stop van de tweede dag. Hier hebben we heerlijk in het zonnetje gezeten en weer genoten van koffie of thee met een heerlijk stuk gebak. Iedereen plassen, banaan en krentenbol mee en weer verder. Nog 70 km. Ook ik fiets nu weer mee. En wat is het mooi op de Drentse hei. Ook de tweede dag is het weer prachtig en hebben we heerlijk gefietst. Nog even een laatste stop in IJhorst en toen met de hele groep terug naar Punthorst en vanuit Punthorst iedereen naar huis.

Ik kijk terug op een super mooie 2daagse en ik denk met mij de rest ook. Op naar volgend jaar.

Sabine Hoevenaars

Een mooie zondag in oktober

Vanmorgen was ik net voor de wekker wakker. Ik zet de wekker maar uit dan wordt de vrouw niet onnodig wakker en ik ga uit bed. Naar beneden waar ik de dag ervoor alle fietsspullen al klaar gelegd heb.
Vandaag staat er een tocht in Braamt op het programma. Helaas kan Johan Geerts niet mee maar ik weet waar ik heen ga. In het prachtige landschap tussen 's Heerenberg, Braamt en Zeddam ligt de prachtige natuur van Bergherbos. De vaste ATB route staat al jaar en dag in de top drie. Vorig jaar heb ik hier al gereden in een andere toertocht en die was geweldig.

Boerin vindt fiets

Mij is gevraagd een stukje te schrijven voor de site. Nu is schrijven niet mijn sterkste kant, maar ik zal een poging doen.
Dit is mijn tweede seizoen op de fiets, tot die tijd had ik nog nauwelijks op een racefiets gezeten.
Op een mooie zomeravond had ik de racefiets van mijn zwager uit de schuur gehaald en ben een stukje in de buurt gaan fietsen. Maar toen kwamen de dames van de fietsclub er net langs en Jessica zag mij.

La Marmotte

La Marmotte 2013

Zaterdag 6 Juli was het dan zover. Na een fors aantal trainingskilometers was daar dan eindelijk de dag waar we het allemaal voor hebben gedaan, en vooral veel voor hebben gelaten. La Marmotte 2013 staat op de agenda. Een rit van 176 km met 5000 hm.

Zoeken

Sponsoren

Engel-transp.pngLindenholz-trans.pngkorterink.pngHeetebrij.pngMussche.pngRabobank.pngTibben.pngeffeweg-transp.pngBos-Bedden-transp.pnglnterimair-transp.png