Beleid Social Media TCN

Toerclub Nieuwleusen heeft naast de website ook een Twitter account, een Instagram account en een eigen Facebook pagina.

Social media zijn snel, actueel en en niet meer weg te denken uit onze samenleving, echter is het gebruik niet zonder risico. Een bericht is snel geplaatst of getwitterd maar soms niet meer te verwijderen. Negatieve zaken kunnen zo een eigen leven gaan leiden en de vereniging schaden.

Voor een goed gebruik moeten er afspraken gemaakt worden die leiden tot een beknopt beleid voor social media. Als een ieder zich hier aan houdt zijn social media een aanvulling op onze website en een waardevolle toevoeging voor onze vereniging.

Onderstaand het beleid van TCN  t.a.v. social media.

Doel:

-Promotie van (eigen) evenementen.
-Nieuws over de vereniging delen.
-Showcase voor sponsoren.
-Leden binding vergroten (leden kunnen zelf onderling communiceren met foto’s e.d. , niet meer eenrichtingsverkeer van club naar leden).
-Het werven van vrijwilligers voor acties en evenementen.
-Nieuwe leden en sponsoren bereiken.

Middel:

* Facebook pagina

* Instagram pagina
* Twitter. Bestaande twitteraccount kan gekoppeld worden aan de FB pagina, zodat er automatisch een tweet uitgaat als er een FB bericht is geplaatst. TCN heeft op Twitter 450 volgers (!).

Inhoud:

1. Beheerders plaatsen berichten.
Meerdere beheerders aanstellen om eenzijdige berichtgeving te voorkomen. Met regelmaat nieuwe berichten met goede inhoud en correct Nederlands.
Korte teksten bij voorkeur met foto’s. Berichten van website herschrijven voor Social Media (kort!).

2. Leden kunnen reageren.
Op een positieve en constructieve manier; geen kritiek uiten op leden of club.

Beleid:

* Positieve communicatie (draagt bij aan sfeer en uitstraling)
* Respecteer privacy, deel geen persoonlijke informatie
* Plaats naam/foto alleen met toestemming. Uitzondering: groepsfoto